Ro blev lanceret i april 2024

Mere ro i en presset hverdag

Ro er udviklet til unge, der kæmper med pres og stress. Den er proppet til randen med alt fra mindfulness til enkle studieteknikker. Jeg har stået for hele det digitale design, brugeroplevelsen og den tekniske projektledelse og koordinering med det eksterne bureau, der har udviklet teknikken.

App screenshot

Brugeren i centrum

Tankerne bag appen

Ro er bygget i et tæt samarbejde med de unge, der skal bruge den i deres hverdag og med input fra deres studievejledere.

Den første rentegnede wireframe

Interaktiv prototype til brugertest

Skærmbilleder fra den færdige app

Vores designproces for Ro-appen var dybt forankret i brugercentreret design. Vi startede med papirprototyper for hurtigt at udforske forskellige ideer og koncepter. Dette tillod os at iterere hurtigt og effektivt, mens vi fik værdifuld feedback fra vores målgruppe af unge brugere.

  • Interaktive prototyper. Efter de indledende papirprototyper, skabte vi interaktive digitale prototyper. Dette gav os mulighed for at teste mere komplekse interaktioner og få en dybere forståelse af brugeroplevelsen.
  • Omfattende brugertests. Vi gennemførte flere runder af brugertests med unge i målgruppen. Disse tests fokuserede på alt fra interaktionsdesign til appens indhold, hvilket sikrede, at hver aspekt af appen blev grundigt evalueret.
  • Iterativ forbedring. Baseret på feedback fra brugertests og indsigter fra studievejledere, gennemgik appen flere iterationer. Dette sikrede, at det endelige produkt virkelig imødekom brugernes behov og forventninger.

Gennem hele designprocessen var vores fokus på at skabe en app, der ikke blot var funktionel, men også engagerende og relevant for vores unge brugere. Vi lagde særlig vægt på at gøre appen intuitiv og let at navigere, samtidig med at vi sikrede, at indholdet var meningsfuldt og nyttigt for målgruppen.

Samarbejde på tværs af discipliner

Udviklingen af Ro-appen var et tværfagligt samarbejde, der involverede designere, udviklere, psykologer og uddannelsesvejledere. Denne mangfoldige tilgang sikrede, at appen ikke kun var teknisk solid og æstetisk tiltalende, men også pædagogisk funderet og psykologisk understøttende. Ved at bringe forskellige ekspertiser sammen, skabte vi en app, der virkelig kan gøre en forskel i unge menneskers liv.

Fart på lanceringen

Fart på lanceringen

En stærk lancering betød at vi på trods af læseferie, sommervarme og ungdommelig frihed bragede gennem nettet og ind på forfærdelig mange smartphones

30.000 downloads på 4 måneder.
En stærk lancering betød at vi på trods af læseferie, sommervarme og ungdommelig frihed bragede gennem muren til de unge. Og feedbacken er vild.
93 % siger, at indholdet er nyttigt for dem.
I feedback fra de første 1.860 brugere fortæller 93.44 %, at indholdet er nyttigt for dem.

Downloads fra appstores de første 4 måneder

#1 i Sundhed og fitness

Toppen af poppen

Den overvældende modtagelse af appen betød også, at den strøg direkte ind på en førsteplads i Apples App Store

App screenshot

Skal vi samarbejde?

Indbakken er åben for nye projekter. Store og små. Så skal du have en designproces til at køre på skinner? Tag fat i mig her.

Jeg har 15+ års erfaring med udvikling af apps og hjemmesider. Og ilden brænder stadig for brugervenlige, intuitive og røvflotte designs.