UX Design giver gladere kunder og bedre bundlinje
User Experience Design (UX Design) er det at skabe produkter og services, der giver en gnidningsfri og intuitiv oplevelse for din brugere.
Det handler grundlæggende om at forstå brugernes behov, motivation og adfærd. Og designe løsninger, der matcher. Så de er både funktionelle og attraktive.
Her kan du dykke ned i artikler om UX Design, der dækker alt lige fra de grundlæggende principper, metoder og best practices på området.
Hvordan føles det at være kunde hos dig?
User Experience Design (UX Design) handler om, hvordan det føles at bruge dit produkt, handle i din shop eller abonnere på din service.
Det handler altså ikke kun om, hvordan produktet ser ud (æstetisk design).
Eller hvordan produktet kan bruges (funktionalitet).
Eller om det er let at bruge (brugervenlighed).
Men om, __hvordan det føles__ at bruge dit prodult.
Føler din kunde sig:
- i kontrol?
- klog?
- galoperende fuld af tillid til dig (og det, du sælger)?
Det er det User Experience Design handler om.
Artikler om UX Design
Chunking
Gør indhold lettere at forstå og huske
Læs mere
Confirmation Bias
Når du leder efter de svar, der bekræfter det du tror på
Læs mere
Doherty Threshold
Fasthold brugerne med hurtig feedback
Læs mere
Informationsarkitektur
Gør det let at finde rundt på dit website
Læs mere
Laws of proximity
Sådan skaber du intuitive og overskuelige designs
Læs mere