Vind kundernes hjerter

Content Marketing

Content Marketing styrker din autoritet og skaffer relevante leads til din forretning - med topklasse indhold.

Content Marketing hjælper dig med at tiltrække, engagere, konvertere og fastholde kunder med godt indhold.

Hvad er Content Marketing?

Content Marketing handler om at tiltrække relevante leads og kunder med værdiskabende indhold.

Lad os bryde det ned:

Content Marketing kan oversættes til indholdsbaseret markedsføring. Og opskriften er i sin grundform ganske enkel:

  • Find dine kunders problemer (eksempelvis: Hvordan snitter jeg grøntsager hurtigt?)
  • Skab indhold, der løser dine kunders problemer (eksempelvis: Sådan snitter du bedst dine grøntsager)
  • Placer det foran dine kunder (eksempelvis med søgemaskineoptimering eller annoncering på sociale medier)

Og bum-tjikke-bum. Du har hjulpet dine potentielle kunder. Og sælger du knive, så er der nu et øget incitament for at de køber hos dig i fremtiden.

Lyder det for lidt enkelt?

Det er det (selvfølgelig) også. Content Marketing kræver en sammenhængende strategi, hvor du målretter indhold til dine potentielle kunders forskellige placeringer i købsrejsen.

Humlen er dog altid den samme:

Du øger din autoritet (og din bundlinje), fordi dine potentielle kunder begynder at associere dig med løsningen på deres problemer.

Hvad er godt indhold?

Den hårde del af Content Marketing er at producere godt indhold*.* For hvad er godt egentlig?

Ofte falder snakken hurtigt på mediet:

  • “Du skal lave video - det er dét folket vil ha’”
  • “Du skal skrive artikler - det er billigt og langtidsholdbart”
  • “Du skal have en podcast - så kan du være med din lytter overalt”

Og så videre.

Men mediet er ligegyldigt, hvis du mangler den magiske ingrediens i Content Marketing:

Viljen til virkelig at ville hjælpe.

Seriøst. En kunstig intelligens kan snart skrive lige så glimrende guides som dygtige tekstforfattere.

Og dine video-talenter kan sikkert ikke battle dygtige YouTubere som Jazza, Lakserytteren og Squidmar.

Og kan det så ikke være lige meget?

Nope. For selvom robotterne snart pumper uendelige mængder af ord og deep-fake videoer ud, så kan den menneskelige relation stadig noget.

Og selvom der er skrevet (mange) andre gode guides om Content Marketing, så er det min, du læser lige i det her sekund.

For at nå ud til kunder handler ikke altid om at nå flest. Eller nå dem alle fra første dag. Jeg skriver jo også de her ord, fordi jeg tror på, at jeg kan hjælpe dig et lille skridt videre.

Mennesker stoppede jo heller ikke med at skrive bøger bare fordi Mark Twain og Astrid Lindgren var meget bedre end de fleste. Tværtimod.

Fordi det handler om mennesker. Det handler om din måde at forklare det på versus de andres måde. Og jeg kan ikke love dig, at du rammer flest mennesker. Men jeg kan hjælpe dig til at ramme de rigtige.

Godt indhold er indhold, der hjælper og engagerer menneskser. Og så kan du formidle det som podcast, video, blog, LinkedIn-opslag eller Instagram-stories. det mix handler om at finde det rette mix, der kombinerer dine muligheder, hvor dit publikum er og hvad du gerne vil hjælpe dem med.

Derfor skal du investere i Content Marketing

Content Marketing er muligheden for at nå ud til nye potentielle kunder, varme op under dine leads og fastholde eksisterende kunder. Med godt indhold.

Det hjælper dig med at:

  • Blive synlig og tiltrække flere potentielle kunder
  • Engagere dit publikum og opbygge din autoritet
  • Konvertere læsere til nyhedsbrevsabonnenter
  • Og konvertere abonnenter til kunder
  • Opbygge loyalitet og fastholde
  • Skabe indhold i dag, der stadig

Kan jeg stole på din Content Marketing?

Content Marketing handler i høj grad om tillid. Hvis du viser mig, at du kan løse mine problemer, så tror jeg på, at dine produkter også vil hjælpe mig.

For et par måneder siden skulle jeg skifte kontakter i vores hus. Og jeg nåede kun tre artikler ind i LK Fuga-land, før hovedpinen begyndte at banke på. Stikkontakter er selvfølgelig ikke bare et stykke hvidt plastik. Og jeg anede ikke, hvor jeg skulle komme videre.

Indtil jeg faldt over en stribe videoer fra webshoppen Greenline.

(FYI: Jeg er ikke involveret i deres markedsføring eller på anden måde affilieret med Greenline. Jeg er bare en glad kunde)

Her sad en medarbejder og viste mig skridt for skridt, hvordan jeg skifter kontakter. Og kort efter sad jeg med en chat-medarbejder, der ud fra et par billeder hjalp mig med at fylde en kurv med de helt rigtige kontakter.

Godt indhold er ikke nødvendigvis ekstremt omfattende. Eller meget avanceret. En kort video, der guider mine dårlige handy-hænder til den rigtige løsning er rigeligt.

Og den gode oplevelse er lige der, hvor de holder, hvad de lover.

Jeg kan stole på dem.

Ikke noget løfte om en ultimativ guide til [indsæt selv besværligt emne], der bliver fulgt op af 2 halvbagte tips.

For tillid tager tid. Det er hårdt at bygge op. Og alt for nemt at smadre.

Du kan fange min opmærksomhed med en top-tunet overskrift.

Men tillid kræver mere end det.

Du kan jo godt skrive, at jeg kan slippe knuden i maven, løse alle mine problemer og leve i evig ekstase, hvis jeg gør, som du siger. Følger dine råd. Køber dine produkter. Tilmelder mig dit nyhedsbrev.

Men jeg skal mærke det, før jeg tror på det.

Tillid opstår over tid. Skridt for skridt bygger du lidt på. Og ligesom I ikke bliver kærester af et Tinderswipe, så skal der lidt mere end ét opslag på LinkedIn til, før det store checkhæfte ryger frem.

Men det starter lige her.

Du kan kalde det Content Marketing. Eller du kan kalde Go-Giver-strategi. Eller en fornuftig tilgang til smagsprøver.

Det hele starter med det store løfte: At du kan løse mine problemer.

Holder du dit løfte. Så bygger du lige så stille tilliden op.

Bryder du det. Så ses vi nok ikke lige foreløbigt.

Content Marketing handler om at bygge tillid. Så hold, hvad du lover.

Og gør du det. Så kan du få lov til at skyde mig i sænk med nyhedsbreve og rippe de sidste sparekroner fra mit Dankort.

Få guldkorn i indbakken

Nyhedsbrevet

Lad din indbakke bugne med konkrete skrivetips

Husk at læse privatlivspolitikken.